Autor: Stroe Mihaela Andreea
Vol. 3 • Nr. 4 • Mai 2018
Abstract
Industria asigurărilor a cunoscut o creștere importantă în ultimii zece ani, o creștere care a fost susținută de investițiile internaționale, de creșterea financiară și dezvoltarea de noi produse de asigurare necesare pentru nevoile speciale de securitate în domeniul personal sau de afaceri. În timpul crizel economice, sectorul asigurărilor a fost, de asemenea, afectat de majorarea primelor de subscriere datorate lipsei de lichiditate, înregistrându-se o scădere deși oamenii ar fi trebuit să fie mai riscofobi decât de obicei. Scopul acestei lucrări este de a analiza evoluția pieței de asigurări în ultimii ani și noile tendințe ale piețelor din Europa și România având în vedere factorii multipli care pot declanșa nevoia de asigurare. Calitatea factorilor de viață, venituri și socio-cultural poate influența comportamentul consumatorilor, pe de altă parte cadrul financiar este analizat pentru a observa fluctuația indicatorilor de asigurări. Mai mult decât atât, surprinderea sectorului asigurărilor europene și cel românesc poate crea un cadru în care să putem înțelege mai bine circumstanțele în care consumatorul de asigurări ia decizii.
Cuvinte cheie: asigurare, indicatori, decizii, mediu, statistici.
Clasificare JEL:A10